Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(10)
Artykuły
(2)
Czasopisma
(2)
Autor
Pytka Lesław (1947- )
(2)
Badora Sylwia
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Czerwińska Ewa. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Dramska Danuta. Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci
(1)
Grzywa-Bilkiewicz Agnieszka. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Królikiewicz Renata. Dialog w procesie wychowawczym
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pytka Lesław
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Stolińska Anna. Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Styczyńska Marianna. Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szewczyk-Zakrzewska Agnieszka. Co rozumie się przez streotyp, co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci
(1)
Szulc Wita
(1)
Urban Bronisław
(1)
Zięba Beata. Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(14)
Temat
Mowa
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Młodzież
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rodzina dziecka niepełnosprawnego
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
"Opieka - Wychowanie - Terapia" (czasop.)
(1)
.w
(1)
Agresja
(1)
Agresja dzieci
(1)
Agresja w szkole
(1)
Alienacja młodzieży
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm rodziców
(1)
Antyspołeczne zachowania
(1)
Arkusz Zachowania się Ucznia Barbary Markowskiej
(1)
Arteterapia
(1)
Bowen Murray
(1)
Caritas
(1)
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Choroba przewlekła w rodzinie
(1)
Chory w rodzinie
(1)
Człowiek
(1)
Dialog w wychowaniu
(1)
Domy dziecka
(1)
Duchowość
(1)
Duvall Evelyn
(1)
Dziecko a normy społeczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore na nowotwory
(1)
Dziecko krzywdzone
(1)
Dziecko miejskie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie
(1)
Dziecko w społeczeństwie informacyjnym
(1)
Dziecko z rodziny alkoholowej
(1)
Głusi
(1)
Hipoterapia
(1)
Informowanie rodziny o niepełnosprawności dziecka
(1)
Integracja niepełnosprawnych
(1)
Karta Herberta C. Gunzburga
(1)
Kohabitacja
(1)
Komunikacja w rodzinie
(1)
Koncepcja sił rodziny
(1)
Martwe urodzenia
(1)
Małżeństwo
(1)
Metoda Andreasa Peto
(1)
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres
(1)
Metoda NDT Karela i Berty Bobathów
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie (Kielce)
(1)
Multimedia
(1)
Mężczyzna jako nauczyciel
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Narracje rodzinne
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa
(1)
Niepełnosprawność umysłowa
(1)
Niepłodność
(1)
Niewidomi
(1)
Normy społeczne
(1)
Normy społeczne w rodzinie
(1)
Ojciec
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Organizacje pozarządowe
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Penitencjarystyka
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Policyjna izba dziecka
(1)
Polski Związek Głuchych (Kielce)
(1)
Polski Związek Niewidomych (Kielce)
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce)
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Poronienia
(1)
Pozytywna interwencja w rodznię
(1)
Profil Psychoedukacyjny PEP-R Erica Schoplera
(1)
Przemoc w małżeństwie
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Prężność rodziny
(1)
Psychologia duchowości
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychologia religijności
(1)
Religijność
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Wroclaw (woj. dolnośląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Opieka, wychowanie, terapia w domach dziecka - recenzja] / Lesław Pytka. W: Opieka, Wychowanie, Terapia. - 2000, nr 1, s. 47-48.
Dokument nadrzędny: Opieka, Wychowanie, Terapia.
Zawiera rec. książki: Opieka, wychowanie, terapia w domach dziecka / Ewa Sierankiewicz. - Krak., 1999.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
1989, nr 1-2013, nr 1/2 = 93/94.
Od 1996, 1 wyd.: KKWR.
Zawiera m.in.: Od 1998-2003 dod.: Nasz Animator.
Zawartość zasobu Busko Zdrój
1989 [R.1] nr 1
1993 [R.4] nr 1-4
1994 [R.5] nr 1-4
1995 [R.6] nr 1-4
1996 [R.7] nr 1-4
1997 [R.8] nr 1-4
1998 [R.9] nr 1-4
1999 [R.10] nr 1-4
2000 [R.11] nr 1-4
2001 [R.12] nr 1-4
2002 [R.13] nr 1-4
2003 [R.14] nr 1,2,4
2009 [R.20] nr 1-4
2010 [R.21] nr 1-4
2011 [R.22] nr 1-4
2012 [R.23] nr 1 -4
2013 [R.24] nr 1/2
Zawartość zasobu Jędrzejów
1993 nr 1-4 . Cz
1994 nr 1-4 . Cz
1995 nr 1-4 . Cz
1996 nr 1-4 . Cz
1997 nr 1-4 . Cz
1998 nr 1-4 . Cz
1999 nr 1-4 . Cz
2000 nr 1-4 . Cz
2001 nr 1-4 . Cz
2002 nr 1-4 . Cz
2003 nr 1-4 . Cz
Zawartość zasobu Końskie
1993 nr 1-4 . Cz
1994 nr 1-4 . Cz
1995 nr 1-4 . Cz
1996 nr 1-4 . Cz
1997 nr 1-4 . Cz
1998 nr 1-4 . Cz
1999 nr 1-4 . Cz
2000 nr 1-4 . Cz
2001 nr 1-4 . Cz
2002 nr 1-4 . Cz
2003 nr 1-4 . Cz
Zawartość zasobu Opatów
1993 nr 1-4 . czyt.
1994 nr 1-4 . czyt.
1995 nr 1-4 . czyt.
1996 nr 1-4 . czyt.
1997 nr 1-4 . czyt.
1998 nr 1-4 . czyt.
1999 nr 1-4 . czyt.
2000 nr 1-4 . czyt.
2001 nr 1-4 . czyt.
2002 nr 1-4 . czyt.
2003 nr 1-4 . czyt.
Zawartość zasobu Starachowice
1993 nr 1-4
1994 nr 1-4
1995 nr 1-4
1996 nr 1-4
1997 nr 1-4
1998 nr 1-4
1999 nr 1-4
2000 nr 1-4
2001 nr 1-4
2002 nr 1-4
Zawartość zasobu Staszów
1993: 1-4 . czyt.
1994: 1-4 . czyt.
1995: 1-4 . czyt.
1996: 1-4 . czyt.
1997: 1-4 . czyt.
1998: 1-4 . czyt.
1999: 1-4 . czyt.
2000: 1-4 . czyt.
2001: 1-4 . czyt.
2002: 1-4 . czyt.
2007: 1-4 . czyt.
Zawartość zasobu Włoszczowa
1993: nr 1-4 . czyt.
1994: nr 1-4 . czyt.
1995: nr 1-4 . czyt.
1996: nr 1-4 . czyt.
1997: nr 1-4 . czyt.
1998: nr 1-4 . czyt.
1999: nr 1-4 . czyt.
2000: nr 1-4 . czyt.
2001: nr 1-3 . czyt.
2002: nr 1-4 . czyt.
2003: nr 1-4 . czyt.
2009: nr 1-4 . czyt.
2010: nr 3-4 . czyt.
2011: nr 1-4 . czyt.
2012: nr 1-4 . czyt.
2013: nr 1-2 . czyt.
Zawartość zasobu Pińczów
1993 : 1-4 brak nr 1 . czyt.
1994 : 1-4 brak nr 1,2 . czyt.
1995 : 1-4 . czyt.
1996 : 1-4 . czyt.
1997 : 1-4 . czyt.
1998 : 1-4 . czyt.
1999 : 1-4 . czyt.
2000 : 1-4 brak nr 1, 4 . czyt.
2001 : 1-4 . czyt.
2002 : 1-4 . czyt.
2003 : 1-4 . czyt.
Zawartość zasobu Ostrowiec - czytelnia
1993, nr 1-4
1994, nr 1-4
1995, nr 1-4
1996, nr 1-4 , dod. Nasz animator nr 2
1997, nr 1-4 , dod. Nasz animator nr 2, 3
1998, nr 1-4 , dod. Nasz animator nr 2, 3, 4
1999, nr 2-4. brak nr. 1 , dod. Nasz animator nr 2, 3, 4
2000, nr 1-4 , dod. Nasz animator nr 1-4
2001, nr 1-4 , dod. Nasz animator nr 1-4
2002, nr 1-4 , dod. Nasz animator nr 1-4
2003, nr 1-4 , dod. Nasz animator nr 1-4
2004-2006 brak egzemplarzy
2007, nr 1-4
2008, nr 1-4
2009, nr 1-4
2010, nr 1-4
2011, nr 1-4
2012, nr 1-4
2013, nr 1, 2. brak nr. 3, 4
Zawartość zasobu Kazimierza Wielka - czytelnia
1993, nr 1-4
1994, nr 1-4
1995, nr 1-4
1996, nr 1-4
1997, nr 1-4
1998, nr 1-4
1999, nr 1-3
2000, nr 1-2, 3, 4
2001, nr 1-4
2002, nr 1-4
2003, nr 1-4
2007, nr 1-4
2008, nr 1-4
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1989 (vol.1), nr 1-2 współoprawne z latami 1990-1994
1990 (vol.2), nr 1-4
1991 (vol.3), nr 1-2
1992 (vol.4), nr 1-4
1993 (vol.5), nr 1-4
1994 (vol.6), nr 1-4
1995 (vol.7), nr 1-4, dod. Animator, współoprawne z latami 1996,1997
1996 (vol.8), nr 1-4, dod. Animator
1997 (vol.9), nr 1-4, dod. Animator
1998 (vol.10), nr 1-4, współoprawne z rocznikiem 1999
1999 (vol.11), nr 1-4
2000/2001 (vol.12/13)
2002/2003 (vol.14/15)
2005/2009 (vol.17/21)
2010 (vol.22), nr 3-4
2011 (vol.23), nr 1-4
2012 (vol.24), nr 1-4
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwart.
1989, 1-.
Od 1996, nr 1 wyd.: KKWR.
Od 2003, nr 1 brak drugiego podtyt.
Zawiera m.in.: Od 1998-2002 dod.: Nasz Animator.
Zawartość zasobu Sandomierz
1993 nr 1-4
1994 nr 2-4 . brak nr 1
1995 nr 1-4
1996 nr 1-4
1997 nr 1-4
1998 nr 1-4
1999 nr 1-4
2000 nr 1-4
2001 nr 1-4
2002 nr 1-4
2003 nr 1-4
2007 nr 1-4
2011 nr 1-4
2012 nr 1-4
2013 nr 1-2 (93-94) . brak nr 3;4
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia.)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Zawiera: Rozdział 1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja.
Zawiera: Rozdział 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej: 2.1. Wymiar ograniczony. 2.2. Wymiar psychologiczny. 2.3. Wymiar społeczny. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej.
Zawiera: Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej. 3.2. Kryteria upośledzenia umysłowego. 3.3. Wybrane metody psychologiczne stosowane w diagnozie niepełnosprawności intelektualnej. 3.4. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej.
Zawiera: Rozdział 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja.
Zawiera: Rozdział 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie: 5.1. System oświatowo-wychowawczy dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim. 5.2. System oświatowo-wychowawczy dla dzieci upośledzonych w stopniu głębszym. 5.3. Wybrane metody stosowane w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym.
Zawiera: Rozdział 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia
Zawiera: Rozdział 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie.
Zawiera: Rozdział 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 589-595.
Zawiera: CZĘŚĆ I. FORMY OPIEKI I POMOCY RODZINIE.
Zawiera: Rozdział I. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny.
Zawiera: Żłobek / Alicja Kurcz.
Zawiera: Przedszkole / Alicja Kurcz.
Zawiera: Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze / Anna Weissbrot-Koziarska.
Zawiera: Internat i bursa / Beata Zięba-Kołodziej.
Zawiera: Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza / Jan Żebrowski.
Zawiera: Centrum informacji zawodowej / Beata Świątek.
Zawiera: Rozdział II. Instytucje wsparcia
Zawiera: Powiatowe centrum pomocy rodzinie / Alicja Kurcz.
Zawiera: Ośrodek pomocy społecznej / Piotr Sikora.
Zawiera: Poradnie rodzinne / Danuta Kowalczyk.
Zawiera: Poradnie psychologiczno-pedagogiczne / Danuta Kowalczyk.
Zawiera: Rozdział III. Instytucje interwencji kryzysowej.
Zawiera: Ośrodek interwencji kryzysowej / Barbara Juszczak.
Zawiera: Dom dla matki i dziecka / Ewa Bogdańska.
Zawiera: System wsparcia osób bezdomnych / Adrian Matuszczyk.
Zawiera: CZĘŚĆ II. FORMY OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ.
Zawiera: Rozdział I. Placówki wsparcia dziennego.
Zawiera: Świetlica środowiskowa / Iwona Dąbrowska-Jabłońska.
Zawiera: Świetlica socjoterapeutyczna / Anna Róg.
Zawiera: Ognisko wychowawcze / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: Warsztaty terapii zajęciowej / Wiesław Sikorski.
Zawiera: Rozdział II. Rodzinne formy opieki.
Zawiera: Rodzina adopcyjna / Alicja Kalus.
Zawiera: Rodzina zastępcza / Sylwia Badora.
Zawiera: Rozdział III. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego.
Zawiera: Pogotowie opiekuńcze / Józefa Brągiel.
Zawiera: Policyjna izba dziecka / Anna Wawrzszczak-Gazda.
Zawiera: Rozdział IV. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego.
Zawiera: Rodzinny dom dziecka / Sylwia Badora.
Zawiera: Wioska dziecięca / Anna Róg.
Zawiera: Rozdział V. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego.
Zawiera: Dom dziecka / Sylwia Badora.
Zawiera: Placówka wielofunkcyjna / Barbara Czeredrecka, Anna Róg.
Zawiera: Ochotnicze hufce pracy / Anna Glińska-Lachowicz.
Zawiera: Rozdział VI. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym.
Zawiera: Ośrodki szkolno-wychowawcze / Beata Górnicka.
Zawiera: Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych / Elena Karpuszenko.
Zawiera: Szkoła przyszpitalna / Jolanta Żarczyńska-Hyla.
Zawiera: Rozdział VII. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego.
Zawiera: Młodzieżowy ośrodek wychowawczy / Irena Mudrecka.
Zawiera: Schronisko dla nieletnich / Irena Mudrecka.
Zawiera: Zakład poprawczy / Irena Mudrecka.
Zawiera: Rodzinny kurator sądowy / Irena Mudrecka.
Zawiera: Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych / Piotr Sasin.
Zawiera: CZĘŚĆ III. FORMY OPIEKI NAD LUDŹMI STARYMI I NIEPEŁNOSPRAWNYMI.
Zawiera: Rozdział I. Formy kreacyjne.
Zawiera: Uniwersytet trzeciego wieku / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: Biblioteka terapeutyczna / Monika Noszczyk.
Zawiera: Rozdział II. Formy wsparcia i opieki.
Zawiera: Ośrodki wsparcia dziennego / Piotr Sikora.
Zawiera: Dom pomocy społecznej / Piotr Sikora.
Zawiera: Hospicjum / Przemysław Kaniok.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka.
Zawiera: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny / Beata Zięba. Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu / Marianna Styczyńska. Co rozumie się przez stereotyp, co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci / Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska. Współpraca logopedy, rodziców nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci / Danuta Dramska. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej / Ewa Czerwińska. Dialog w procesie wychowawczym / Renata Królikiewicz. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci / Agnieszka Grzywa-Bilkiewicz. Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju / Anna Stolińska.
Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka - przegląd badań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. 293-298.
Zawiera: Europejskie systemy resocjalizacji nieletnich ; Geneza i rozwój instytucji resocjalizacyjnych dla osób nieprzystosowanych społęcznie ; Sądy dla nieletnich ; Zakłądy wychowawczo-poprawcze ; Instytucja kuratorów sądowych dla nieletnich ; Pozainstytucjonalne formy oddziaływań wychowawczych na nieletnich ; Narodziny postępowej myśli ; Powstanie postępowych systemów penitencjarnych.
Zawiera: Resocjalizacja nieletnich w wybranych krajach Unii Europejskiej ; Wielka Brytania: zakłady dla nieletnich, zmiany w polityce penitencjarnej naa przełomie XX i XXI w., Instytut Jej Królewskiej Mości dla Młodocianych, Współnota "Phoenix House".
Zawiera: 0. Belgia: sądy dla nieletnich, komitety do spraw ochrony młodzieży.
Zawiera: Dania: Kluby dla dzieci i młodzieży: rodziny zastępcze: wybrane instytucje resocjalizacji i profilaktyki.
Zawiera: Finlandia: Lokalne komisje społeczne, środki wychowawcze i karne, zakłady dla nieletnich.
Zawiera: Francja: odpowiedzialność karna nieletnich, sądy dla nieletnich - środki wychowawcze i karne, ośrodki obserwacyjne - kuratorzy, rodziny zastępcze, Action Educative en Mikeu Ouvert (AEMO), Graupe Pedagogique et Animation Social - GPAS (Grupa Pedagogiki i Animacji Społecznej).
Zawiera: Holandia ; Norwegia.
Zawiera: Republika Federalna Niemiec: postępowanie z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, Urzędy Opieki Społecznej nad Młodzieżą, sądy dla nieletnich, instytucje opieki, wychowania i prewencji, instytucje pozarządowe zajmujące się opieką nad dzieckiem zagrozonym demoralizacją i przestępczością.
Zawiera: Szwecja: komisje ds. opieki społecznej nad dziećmi i młodzieżą, sądy powszechne, nadzór pracownika socjalnego, rady readaptacji społecznej i zawodowej.
Zawiera: Włochy: system postępowania z nieletnimi, Salezjańska Wspólnota "Emaus" w Otranto, ośrodek Ceis w Rzymie.
Zawiera: Problematyka resocjalizacji młodzieży nieprzystosowanej społecznie w wybranych krajach przyjętych do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r.
Zawiera: Czechy: zasady odpowiedzialności postepowania z nieletnimi, zakłądy karne dla młodocianych.
Zawiera: Litwa: Dom Opieki i Pracy dla Dziewcząt w Wilnie, Szkoła Młodzieżowa w Wilnie.
Zawiera: Słowenia ; Węgry.
Zawiera: Postępowanie z nieletnimi w oparciu o przepisy prawa międzynarodowego ; Ewolucja europejskich systemów odpowiedzialności i postępowania z nieletnimi ; Geneza Unii Europejskiej ; Konwencja Organizacji Narodów Zjednoczonych o prawach dziecka ; Reguły ONZ dotyczące działania wymiaru sprawiedliwości wobec nieletnich.
Zawiera: Międzynarodowa działalność o charakterze prawnym i psychologiczno-pedagogicznym.
Zawiera: Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia ; UNESCO - Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury ; UNICEF - Fundusz Narodów Zjednoczonych Pomocy Dzieciom ; WAO - Światowe Stowarzyszenie Pomocy Sierotom i Dzieciom Opuszczonym ; IFCO - Międzynarodowa Organizacja Opieki Zastępczej ; FICE - Międzynarodowa Fundacja Wspólnot Wychowawczych ; Pozostałe organizacje i stowarzyszenia.
Zawiera: Współpraca Polski z państwami europejskimi i pozaeuropejskimi w zakresie opieki, postępowania prewencyjno-resocjalizującego i penitencjarnego.
Zawiera: Polska - wpółorganizator spotkań międzynarodowych ; Współpraca międzynarodowa w zakresie polityki penitencjarnej w państwach europejskich ; Współpraca wyszechradzka ; Dwustronna współpraca Polski z państwami europejskimi: Polska-Francja, Polska-Niemcy, Polska-Litwa, Polska-Ukraina.
Zawiera: 0.Resocjalizacja nieletnich w wybranych krajach pozaeuropejskich.
Zawiera: Postępowanie z nieletnimi w Ameryce Północnej: Stany Zjednoczone, sądownictwo dla nieletnich, zakłady dla nieletnich, amerykański program ratowania rodzin i rodziny zastępcze, opieka nad bezdomnymi dziecmi.
Zawiera: Kanada: sądy dla nieletnich, komitety do spraw ochrony dzieci i młodzieży, instytucje wychowawcze dla nieletnich, kuratorzy dla nieletnich, kuratorski program resocjalizujący - STOP.
Zawiera: Resocjalizacja nieletnich w krajach Bliskiego i Dalekiego Wschodu: Izrael, Japonia ; Czynniki sprzyjajace przestępczości nieletnich.
Zawiera: Światowe tendencje w działalności opiekuńczej, profilaktycznej i resocjalizacyjnej na początku XXI wieku.
Zawiera: Teoretyczne podstawy resocjalizacji ; Resocjalizacja w ujęciu pedagogicznym ; Struktura pedagogiki resocjalizacyjnej ; Aksjologia resocjalizacji ; Teorie oddziaływań resocjalizujacyzch ; Metodyka wychowania resocjalizującego ; Ewolucja poglądów na resocjalizację ; Teoretyczny model skutecznego odziaływania resocjalizującego.
Zawiera: Współczesne kierunki i tendencje w opiece nad dzieciem, zapobieganiu jego demoralizacji i resocjalizacji ; Współczesne poglądy na opiekę i wychowanie w rodzinie ; Europejskie kierunki w opiece zastępczej ; Kierunki terapii i resocjalizacji osób uzależnionych od narkotyków ; Współczesne tendencje w postępowaniu z nieletnimi ; Środki stosowane wobec nieletnich ; Postępy w pracy resocjalizacyjnej kuratora sądowego ; Nowe formy wychowania zakładowego dla nieletnich ; Kierunki zmian w polityce penitencjarnej ; Humanizacja odbywania kary pozbawienia wolności w zakładach dla nieletnich i młodocianych.
Zawiera: 0.
Podręcznik dla studiów obejmujących resocjalizację, profilaktykę i pomoc społeczną oraz pracujących w instytucjach, stowarzyszeniach i fundacjach zajmujących się młodzieżą nieprzystosowaną społecznie i zagrożoną demoralizacją. Stanowi zarys europejskich i pozaeuropejskich systemów prewencyjno-resocjalizacyjnych, tworzących podstawy porównawczej pedagogiki resocjalizacyjnej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram.)
Autor
Temat
Zawiera: Pojęcie i definicja Kulturoterapii.
Zawiera: Klasyfikacja i nazewnictwo form terapii przez sztukę zawarte w pojęciu kulturoterapii.
Zawiera: Kulturoterapia w koncepcji Krzysztofa Sameli.
Zawiera: Funkcjonowanie terminów: "kulturoterapia", "kulterapia", "arsterapia", "artterapia" w piśmiennictwie polskim i zagranicznym.
Zawiera: Kultura terapii.
Zawiera: Kulturoterapia jako zorganizowana aktywność kulturalna prowadzona w instytucjach lecznictwa zamkniętego oraz domach opieki.
Zawiera: "Sztuka w szpitalu" - koncepcja polska i amerykańska.
Zawiera: Podstawy teoretyczne kulturoterapii. Itinerarium rozwoju koncepcji.
Zawiera: Sztuka w medycynie.
Zawiera: Prowadzący kulturoterapię, czyli kulturoterapeuta.
Zawiera: Kulturoterapia w obszarze pedagogiki czasu wolnego.
Zawiera: Rekreacja: antyczne korzenie - współczesne formy.
Zawiera: Kulturotechnika, kulturoterapia i arteterapia.
Zawiera: Kulturoterapia jako forma zaspokajania potrzeb ludzkich.
Zawiera: Formy zorganizowanej aktywności kulturalnej i tworzenie sytuacji kulturoterapeutycznych.
Zawiera: Milieu jako element kulturoterapii.
Zawiera: Holistyczne podejście do człowieka jako podstawa sformułowania celów kulturoterapii. Pojęcie holizmu.
Zawiera: Pojęcie jakości życia w koncepcji kulturoterapii.
Zawiera: Pojęcie zdrowia w koncepcji kulturoterapii.
Zawiera: Psychosomatyka w perspektywie kulturowej.
Zawiera: Kulturoterapia jako arteterapia. Dlaczego i do czego w terapii wykorzystuje się sztukę? Czym jest sztuka?
Zawiera: Typologia odbiorców sztuki i przeżyć estetycznych uwzględniona przy planowaniu kulturoterapii.
Zawiera: Kulturoterapia a pielęgniarstwo.
Zawiera: Teorie przeżycia estetycznego w koncepcji kulturoterapii.
Zawiera: Model kulturoterapii uwzględniający terapię przez sztukę. Podstawy teoretyczne przyjętych założeń realizacyjnych.
Zawiera: 0. Czas, miejsce i formy realizacji projektu.
Zawiera: Weryfikacja modelu kulturoterapii. Kulturoterapia a jakość życia.
Zawiera: Badania jakościowe prowadzone w oparciu o teorię ugruntowaną.
Zawiera: Wzory uczestnictwa w kulturze reprezentowane przez pacjentów a uczestnictwo w zajęciach kulturoterapeutycznych.
Zawiera: Refleksje na temat "oświatoterapii", czyli zajęć kulturoterapeutycznych o charakterze edukacyjnym.
Zawiera: 0.Wykorzystanie w kulturoterapii przyciągającej siły sztuki - sztuka jako przynęta.
Zawiera: Możliwa zmiana opcji teoretycznej. Kulturoterapia jako forma animacji społeczno-kulturalnej.
Zawiera: FENOMEN ARTETERAPII. TERAPIA SZTUKĄ CZY SZTUKA W TERAPII: Zakres pojęcia i definicje arteterapii przyjęte w Polce, Funkcje i formy arteterapii, Pierwsza polska definicja arteterapii i kulturoterapii w ocenie prof. dr Diane Waller, Arteterapia jako forma terapii zajęciowej, Arteterapia w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym, Koncepcja Tomasza Rudowskiego, Arteterapia jako proces twórczy, Arteterapia jako terapia przez kreację artystyczną. Koncepcja Eugeniusza Józefowskiego, Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej, Koncepcja Katarzyny Krasoń i Beaty Mazepy-Domagały, Definicje, teorie i kierunki arteterapii według autorów amerykańskich i zachodnioeuropejskich, kierunki arteterapii, terapie ekspresyjne, kreatywne i Arteterapia Skoncentrowana na Osobie, Psychologia indywidualna Adlera i arteterapia, Psychologia Gestalt i fenomenologia w arteterapii, Podejście humanistyczne - filozofia C.R. Rogera, Uzdrawiające właściwości sztuki jako podstawa skutecznej arteterapii, Logoterapia, inaczej analiza egzystencjalna w ramach arteterapii, Definicja i rozumienie pojęcia arteterapia w publikacjach ECArTE, Arteterapia a idea wychowania przez sztukę, Różnica między edukacją artystyczną a arteterapią, Arteterapia jako nauka, Metodologia badań naukowych w arteterapii, Paradygmat arteterapii, Arteterapia i pozytywistyczny model badań naukowych, Rola badacza w badaniach ilościowych i jakościowych, Przedmiot badań w arteterapii, Arteterapia i badania jakościowe, Różne odmiany arteterapii, Medycyna paliatywna i sztuka, Terapeutyczna moc słowa, Terapia reminiscencyjna i oglądanie zdjęć w opiece paliatywnej, Oglądanie obrazów ze szpitalnej Arteteki, Opieka duszpasterska, Edukacja opiekunów w zakresie arteterapii paliatywnej, Poznawanie i kontemplowanie dzieł sztuki jako kształcenie wrażliwości zawodowej i zdolności do empatii, Muzyka w opiece paliatywnej, Problem efektywności terapii paliatywnej.
Zawiera: MUZYKOTERAPIA - NAJDOSKONALSZA FORMA TERAPII PRZEZ SZTUKĘ: Filozoficzne spojrzenie na muzykoterapię, Wkład polskich badaczy do rozwoju nauki o muzykoterpaii, Terapia dzieci jako drugi po psychiatrii główny obszar zainteresowań polskiej muzykoterapii, Muzykoterapia w krajach Europy Zachodniej z uwzględnieniem wpływów amerykańskich i jej recepcja w Polsce, Teorie konstytuujące różne koncepcje muzykoterapii, Definiowanie i definicje muzykoterapii, Defininicja muzykoterapii Kennetha Bruschia, Badania naukowe w muzykoterapii - ilościowe czy jakościowe, Muzykoterapia a pozytywistyczny model badań naukowych, Muzykoterapia oparta na dowodzie (EBMT), Popularność metodologii pozytywistycznej, Zjawisko doświadczania muzykoterapii, Model badań jakościowych w muzykoterapii, Opis i wyniki badań jakościowych nad procesem muzykoterapii, Koncepcje muzykoterapii odwołujące się do pojęć zdrowia i jakości życia, Muzykoterapia jako wysiłki zmierząjące do wzrostu możliwości działania, Muzykoterapia a zdrowie, kultura i styl zycia, Muzyka a jakość życia, Muzykoterapia holistyczna, Źródła zdrowia, tożsamość i jakość w teoriach Antonowskiego i Ruuda, Rola muzyki w budzeniu świadomości uczuć, Aktywizacja za pomocą muzyki, Jakość życia a tożsamość człowieka, Poczucie przynależności, Znaczenie i koherencja, Wiodące modele i współczesne kierunki muzykoterapii, Kierowanie wyobraźnią za pomocą muzyki - Guided Imagery and Music (DIM), Muzykoterapia analityczna, Muzykoterapia kreatywna, inaczej Nordoff-Robbins Music Therapy (1973), Muzykoterapia humanistyczna, Muzykoterapia skoncentrowana na kulturze, Muzykoterapia jako Empowerment, Filozofia empowerment w działalności instytucji kultury, Meloterapia, Choreoterapia.
Zawiera: BIBLIOTERAPIA. ODMIANA ARTETERAPII CZY FORMA DORADZTWA: Definicja biblioterapii, Informacje historyczne, Powrót do źródeł, Biblioterapia jako szcególna forma pracy bibliotekarza z czytelnikiem, Modele biblioterapii, Materiały biblioteczne przeznaczone do biblioterapii, Lider (przewodnik) procesu biblioterapii, Bibliotekarz w zespole interdyscyplinarnym, Zasady obowiązujące w biblioterapii, Książki wykorzystywane w biblioterapii, Biblioterapia jako nauka, Biblioterapia jako forma pracy bibliotekarskiej w perspektywie historycznej, Zastosowanie biblioterapii, Hipotetyczny mechanizm oddziaływania biblioterapii, Skuteczność biblioterapii, Społeczna użyteczność biblioterapii, Biblioterapia w szkołach, Umiejętność doboru lektur dla celów biblioterapeutycznych, Problem efektywności biblioterapii, Narzędzia do badania efektów kształcenia w zakresie biblioterapii, Tradycje i pionierzy biblioterapii w Polsce, "Polska szkoła biblioterapii", Dwa obszary zainteresowań biblioterapią, Bajkoterapia, Trzeci nurt biblioterapii: pisanie narracyjne, Jednak arteterapia.
Zawiera: POEZJOTERAPIA. SŁOWA MIĘDZY MUZYKĄ A OBRAZEM: Własna (autorska) metodyka poezjoterapii, Metafory w poezjoterapii, Lider w poezjoterapii, czyli wierszowany dialog, Poezjoterapia w postaci recencji.
Zawiera: FOTO(GRAFO)TERAPIA. ZDJĘCIA Z RODZINNEGO ALBUMU: Zasady fotografoterapii, Czym jest zdjęcie?, Karta z rodzinnego albumu, wątek autobiograficzny, Zdjęcia wyjątkowe, mające szczególne znaczenie dla ich posiadaczy, Pokazywanie zdjęć i opowiadanie o nich jako terapia, Fotografoterapia osób z fizycznymi deformacjami, Pamięć chwil szczęśliwych i dzielenie się dobrymi wspomnieniami jako terapia.
Zawiera: HORTIKULOTERAPIA, CZYLI TERAPIA OGRODOWA, INACZEJ ROŚLINNA, W KONTEKŚCIE SILWOTERAPII, TALASOTERAPII I PEJZAŻOTERAPII: Terapeutyczny wpływ piękna natury, "Pamiętajmy o ogrodach", Ogród jako miejsce terapii, Praca w ogrodzie a przeżycia psychiczne, Wykonywanie prac ogrodniczych jako narzędzie diagnostyczne, Terapeutyczne elementy ogrodu, "Ogrody zmysłów" jako miejsca "doświadczania świata", Wykorzystanie elementów hortikuloterapii w pracy z młodzieżą niepełnosprawną - przykład z Polski, Hortikuloterapia jako forma pomocy uchodźcom i ofiarom wojen, Hortikuloterapia jako nauka i dziedzina arteterapii.
Zawiera: ARTETERAPIA W ŚWIECIE POSTMODERNISTYCZNYM: Wpływ postmodernizmu na myślenie o nauce, zdrowiu, opiece i wychowaniu, a także o arteterapii, Paradygmaty stare i nowe, Zmiany w nauce i sztuce oraz innych dyscyplinach, Przejście od pozytywizmu do postmodernizmu, Praktyka oparta na dowodzie (WBP), Metodologia interpretacyjna w teorii pielęgnowania, Analogie do arteterapii, Postmodernizm a terapie z udziałem sztuki.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 248-259.
Zawiera: Rozdział 1. Współczesna przestępczość - uwarunkowania i konsekwencje. Dylematy reakcji społecznej / Anna Kossowska.
Zawiera: Rozdział 2. Uzależnienia - alkoholizm, narkomania, palenie tytoniu. Profilaktyka, terapia i resocjalizacja; Alkohol, alkoholizm, alkoholik; Pojęcia i rodzaje alkoholu; Rys historyczny picia alkoholu; Szkodliwe skutki nadużywania alkoholu; Ocena etyczno-moralna; Profilaktyka, terapia, resocjalizacja; Fakty i mity o alkoholu i alkoholikach; Narkotyki, narkomania, narkoman; Pojęcie i podział narkotyków; Rys historyczny narkomanii; Szkodliwe skutki zażywania narkotyków; Ocena etyczno-moralna narkomanii; Profilaktyka, terapia, resocjalizacja; Tytoń, nikotynizm, palenie; Pojęcie i podział uzależnienia tytoniowego; Historia; Szkodliwe skutki palenia; Ocena etyczno-moralna palenia; Profilaktyka, terapia, resocjalizacja; Mity dotyczące palenia / Czesław Cekiera.
Zawiera: Rozdział 3. Przemoc w rodzinie; definicja; Rozmiary zjawiska przemocy; Cykl przemocy; Objawy przemocy; Objawy fizyczne; Objawy emocjonalne; Objawy społeczne; Objawy seksualnego wykorzystywania dziecka; Skutki przemocy; Reakcja ofiar na przemoc; Zachowanie sprawcy po wystąpieniu przemocy; Uraz psychiczny; Wadliwe przejawy przystosowania ofiar przemocy; Mechanizm błędnego koła; Wyuczona bezradność; Efekt "psychologicznej pułapki"; Syndrom sztokholmski; Przeciwdziałanie i zapobieganie przemocy w rodzinie; Oddziaływanie skierowane na sprawcę przemocy; Oddziaływanie skierowane na ofiary; Oddziaływania skupione na rodzinie; Oddziaływania skupione na dzieciach; Prawna ochrona jednostek przed przemocą; Instytucjonalne formy pomocy ofiarom przemocy domowej / Irena Pospiszyl.
Zawiera: Rozdział 4. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej; Profilaktyka przestępczości nieletnich; Filozofia probacji - ogólna prezentacja zagadnienia; Działalność probacyjna jako kontrola, opieka i zmiana społeczna będąca resocjalizacją wspierająca z udziałem społeczeństwa; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i ukonstytuowanie się metod resocjalizacyjnych; Casework jako podstawowa strategia i procedura oddziaływania resocjalizacyjnego w warunkach probacji; Terapia grupowa, praca środowiskowa i opieka rezydencjalna; Praktyka pracy resocjalizacyjnej w warunkach probacji na podstawie podejścia systemowego; Reguły usprawnienia praktyki resocjalizacyjnej na podstawie środków profilaktycznych / Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: Rozdział 5. Specjalistyczne programy korekcyjno-resocjalizacyjne; Oddziaływanie korekcyjne wobec alkoholików w warunkach izolacji penitencjarnej; Społeczność więźniów - miejsce współwystępowania wykolejenia przestępczego i problemów alkoholowych; teoretyczne przesłanki psychokorekcji więźniów alkoholików; Zjawiska alkoholizmu i wykolejenia przestępczego w kontekście poznawczego funkcjonowania człowieka; Funkcjonalność programu Anonimowych Alkoholików w warunkach izolacji penitencjarnej; Terapia uzależnienia od alkoholu jako funkcja administracji penitencjarnej / Mariusz Sztuka.
Zawiera: Leczenie i resocjalizacja osób wykorzystujących seksualnie dzieci; Kim jest pedofil? Kto dopuszcza się przemocy seksualnej wobec dzieci?; Leczenie sprawców wykorzystywania seksualnego dzieci; Recydywa seksualna wśród przestępców seksualnych - implikacje dla polityki resocjalizacyjnej; Skuteczność programów resocjalizacji przestępców seksualnych; Program SOTP jako przykład programu terapeutycznego dla sprawców przemocy seksualnej; Diagnoza sprawcy przemocy seksualnej wobec dziecka - klucz do skuteczności leczenia / Zbigniew Izdebski.
Zawiera: Terapia w resocjalizacji; Model wychowania terapeutycznego; Psychoterapia w resocjalizacji dorosłych; Psychoterapia dzieci niedostosowanych społecznie; Socjoterapia jako procedura psychokorekcyjna; Treningi umiejętności społecznych i psychologicznych / Katarzyna Sawicka.
Zawiera: Rozdział 6. Readaptacja społeczna i reorganizacja środowisk lokalnych jako warunek skuteczności oddziaływań resocjalizacyjnych.
Zawiera: Proces readaptacji społecznej i jego istota / Wiesław Ambrozik.
Zawiera: Czynniki społecznej readaptacji byłych przestępców; Wykolejenie społeczne i poziom resocjalizacji; Stygmatyzacja i destygmatyzacja; wsparcie, pomoc, wzmocnienie i integracja; Problem upodmiotowienia byłych przestępców; Potrzeba reorganizowania się społeczności lokalnych na rzecz readaptacji byłych przestępców / Wiesław Ambrozik.
Zawiera: Pomoc społeczna i pomoc postpenitencjarna jako wsparcie społecznej readaptacji skazanych. Pojęcia, geneza i rozwój; Pomoc postpenitencjarna i społeczna readaptacja w świetle rozwiązań prawnych; Opieka i pomoc udzielana nieletnim w usamodzielnieniu / Piotr Stępniak.
Zawiera: Rozdział 7. Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej; Personel resocjalizacyjny; Znaczenie personelu resocjalizacyjnego; Osobowość personelu resocjalizacyjnego; Kwalifikacje zawodowe - zagadnienie kompetencji; Zarządzanie personelem resocjalizacyjnym; Etyka zawodowa - ważniejsze zagadnienia; Typy środowiska i rodzaje instytucji resocjalizacyjnych a kompetencje personelu; Profilaktyczno-resocjalizacyjna rola kuratorów sądowych; Personel służby więziennej - specyfika zawodu; Zagrożenia personelu resocjalizacyjnego; Informacje ogólne; Zjawisko wypalenia zawodowego / Henryk Machel.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; nr 58)
Zawiera: S. 13-22 : Pomoc choremu uczniowi w szkole / Bożena zawadzka.
Zawiera: S. 23-35 : Przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu osób niepełnosprawnych i ich rodzin - poszukiwanie nowych formuł działań wzmacniających integrację w społeczności lokalnej / Sławomira Sadowska.
Zawiera: S. 37-49 : Wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego w organizacjach i stowarzyszeniach pozarządowych na terenie Kielc / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 51-60 : Aspekt pomocy i opieki pedagogicznej nad dzieckiem z chorobą nowotworową / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 61-72 : Terapia zaburzeń mowy / Stefan J. Rittel.
Zawiera: S. 73-79 : Instytucjonalne formy pomocy dzieciom i młodzieży w środowisku wielkomiejskim / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: S. 81-90 : Opieka instytucjonalna nad dzieckiem w Polsce w nowym systemie: typy placówek, zasady działania, funkcje i formy działalności / Piotr Kowolik.
Zawiera: S. 91-96 : Instytucja rodzin zastępczych w świetle nowych regulacji prawnych / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: S. 97-101 : Refleksje nad rozwojem rodzinnych domów dziecka / Albin Kelm.
Zawiera: S. 103-106 : Grupa usamodzielnienia jako kameralna forma wychowania instytucjonalnego / Urszula Kamińska.
Zawiera: S. 107-110 : Grupy psychoedukacyjne - istotne ogniwo w lokalnym systemie pomocy rodzinie (analiza na podstawie grupy psychoedukacyjnej dla dorosłych osób doświadczających przemocy w rodzinie) / Adela Kożyczkowska.
Zawiera: S. 111-115 : Caritas - kierunki i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym / Tomasz Sosnowski.
Zawiera: S. 117-126 : Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie żyjącej w ubóstwie materialnym spowodowanym alkoholizmem rodziców / Helena Marzec.
Zawiera: S. 127-136 : Rodzina rozwiedziona a zachowania emocjonalne dziecka / Henryk Cudak.
Zawiera: S. 137-147 : Organizacja pomocy wobec matek rodzin samotnych matek / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 149-157 : Podstawowe zadania w pracy z dzieckiem i rodziną w grupie ryzyka / Elżbieta Bielecka.
Zawiera: S. 159-174 : Problem uwarunkowań oraz profilaktyki wobec przemocy nad dzieckiem w rodzinie / Andrzej Olubiński.
S. 175-184 : Zniewolone dzieciństwo, trajektoria jako kategorie w analizie seksualnego krzywdzenia dzieci / Elżbieta Lisowska.
Zawiera: S. 185-190 : Instytucjonalne formy pomocy dziecku krzywdzonemu w rodzinie (na przykładzie Kielc) / Jolanta Biała.
Zawiera: S. 191-204 Policyjna izba dziecka w systemie profilaktyki i resocjalizacji nieletnich niedostosowanych społecznie i przestępczych / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 205-225 : Przezwyciężanie sytuacji kryzysowych w rodzinie / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: S. 227-232 : Procedura "Niebieskiej Karty" jako forma profilaktyki przemocy w rodzinie / Mirosława Skawińska.
Zawiera: S. 233-242 : Czynniki środowiska rodzinnego zwiększające uzywanie alkoholu przez młodzież w świetle literatury / Jolanta Jarczyńska.
Zawiera: S. 243-252 : Z pomocą dzieciom dotkniętym patologią alkoholową (na przykładzie Diecezji Kieleckiej) / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 253-266 : Profilaktyka narkomanii na przykładzie programów realizowanych w Centrum Kompetencyjnym w Głogowie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 566-649
Zawiera: Część I. Człowiek w systemie rodziny.
Zawiera: Rozdział 1. Rodzina w ujęciu systemowym / Waldemar Świętochowski.
Zawiera: Podstawowe zasady teorii sytemów. Struktura systemu rodziny (granice w systemie rodziny, podsystemy, role i pozycje w rodzinie). Procesy sytemowe w rodzinie (indywiduacja, komunikacja, "logika" systemu rodziny: homeostaza funkcjonalna. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne.
Zawiera: Rozdział 2. Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera: Modele komunikacji interpersonalnej (jednostronny i dwustronny model komunikacji, relacyjny model komunikacji). Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie (podmiotowe i pozapodmiotowe). Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny (komunikacja w podsystemie małżeńskim, zmiany rozwojowe komunikacji w podsystemie rodzicielskim, komunikacja w podsystemie rodzeństwa). Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji (kształtowanie umiejetności usprawniających komunikację rodzinną).
Zawiera: Rozdział 3. Narracje rodzinne / Elżbieta Dryll.
Zawiera: Rodzina jako nisza semantyczna. Geneza treści rodzinnych narracji (tradycja, przekaz międzypokoleniwoy, historia życia rodziny nuklearnej, dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych).
Zawiera: Rozdział 4. Role i funkcje rodziny / Katarzyna Walęcka-Matyja.
Zawiera: Współczesne ujęcie roli rodziny. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne. Role w systemie rodziny. Funkcje rodziny. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny.
Zawiera: Rozdział 5. Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania / Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska.
Zawiera: Modele rodziny - klasyfikacja modeli funkcjonowania rodziny. Styl wychowania - pojęcia podstawowe: wychowanie, styl wychowania; rodzaje stylów wychowania. Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania.
Zawiera: Rozdział 6. Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Założenia i inspiracje teorii przywiązania (aspekt ewolucyjny i neuropsychologiczny). Przywiązanie w okresie dzieciństwa, dorosłości, przywiązanie a relacje w bliskich związkach.
Zawiera: Rozdział 7. Seksualność w związkach małżeńskich / Magdalena Grabowska.
Zawiera: Pojęcie seksualności. Aktywność seksualna małżonków i ich uwarunkowania (wiek, staż, relacje). Problemy seksualne małżonków.
Zawiera: Rozdział 8. Transmisja międzypokoleniowa - procesy zachodzące na styku pokoleń / Marzanna Farnicka, Hanna Liberska.
Zawiera: Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie: naśladownictwo, modelowanie, identyfikacja. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny - model Murraya Bowena. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie - wyzwania dla badań nad transmisją w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 9. Psychologia religijności/duchowości rodziny / Elżbieta Rydz.
Zawiera: Religijność i duchowość - definicje. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny: rozwój struktury i funkcji religijności, rozwój struktury i funkcji rodziny. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall: religijność i duchowość w małżeństwie bez dzieci, rodziny wychowujace małe dzieci, rodziny z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, rodziny z nastolatkami, rodziny jako instytucje wypuszczające dzieci w świat, starzejący się członkowie rodziny. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 10. Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie / Hanna Liberska.
Zawiera: Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny: miejsce rodziny wśród innych systemów, wymiary zmian w systemach społeczno-kulturowych. Zmiany w strukturze systemu rodziny. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego.
Zawiera: Część II. Zróznicowanie formy życia rodzinnego.
Zawiera: Rozdział 1. Samotne rodzicielstwo / Sylwia Rydz.
Zawiera: Specyfika roli kobiecej - matka i samotna matka. Specyfika roli męskiej - ojciec i samotny ojciec. Funkcjonowanie rodziny niepełnej. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo. Pomoc samotnym rodzicom.
Zawiera: Rozdział 2. Związki kohabitacyjne / Iwona Janicka.
Zawiera: Kohabitacja jako nowa forma życia pary. Przyczyny kohabitacji. Charakterystyka osób kohabitujących. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo. Kohabitacja a rokowania odnosnie do trwałości związku (efekt selekcji i kohabitacji). Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych: wybrane teorie zaangażowania, rola zaangażowania, zaangażowanie partnerów kohabitujących i poślubionych.
Zawiera: Rozdział 3. Partnerzy kohabitujący jako rodzice / Iwona Janicka. Dzieci urodzone poza małżeństwem. Rodziny kohabitacyjne (fazy rozwoju rodziny kohabitującej, johabitacja a zaangażowane rodzicielstwo). Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych (niestabilność kohabitacji a rodzicielstwo, a dzieci). Warunki życia rodzin kohabitacyjnych.
Zawiera: Rozdział 4. Rodzina zrekonstruowana / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera: Definicje i statystyki. Rodzina zrekonstruowana jako system. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej - typy rodzin zrekonstruowanych. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej.
Zawiera: Rozdział 6. Rodzina zastępcza / Alicja Kalus.
Zawiera: Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej. Specyfika rodziny zastępczej. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej - perspektywa prawna.
Zawiera: Rozdział 7. Kulturowa różnorodność rodziny / Alicja Kalus.
Zawiera: Status współczesnej rodziny. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie. Rodziny wielokulturowe. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej.
Zawiera: Część III. Zdrowotne i społeczne problemy w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 1. Choroba przewlekła w systemie rodziny / Waldemar Świętochowski.
Zawiera: Trzy ujęcia choroby. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie. Rodzina wobec przewlekłej choroby: reakcje na poziomie zachowań i na poziomie procesów (ujęcie systemowe). Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła.
Zawiera: Rozdział 2. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki dla rodziny / Eleonora Bielawska-Batorowicz.
Zawiera: Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania: niepłodność - rodzaje, przyczyny, rozpowszechnienie, poronienia, martwe urodzenia i śmierć dziecka w okresie okołoporodowym - rozpowszechnienie, przyczyny. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych: diagnoza niepłodności i jej następstwa psychologiczne, straty ciąży i ich następstwa psychologiczne. Przezwyciężanie trudności prokreacyjnych - na przykładzie niepłodności: techniki wspomaganego rozrodu w leczeniu niepłodności, rozwój dzieci urodzonych w wyniku zastosowania technik rozrodu wspomaganego, relacje w rodzinie powstałej w wyniku zastosowania technik rozrodu wspomaganego.
Zawiera: Rozdział 3. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym / Ewa Marat.
Zawiera: Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka: w jaki sposób należy przekazywać rodzicom diagnozę, modelowa procedura informowania o zaburzeniach dziecka. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym: model żałoby i chronicznego smutku, stres rodzicielski, niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka - zespół wypalania sił u rodziców dzieci niepełnosprawnych. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi.
Zawiera: Rozdział 4. Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie / Magdalena Błażek.
Zawiera: Kryzys rozwodowy - charakterystyka. Przyczyny rozwodów. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku. Fazy procesu rozwodowego. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców: płeć dziecka a proces radzenia sobie z rozwodem rodziców, cechy indywidualne dziecka i wsparcie społeczne a radzenie sobie z rozwodem rodziców.
Zawiera: Rozdział 6. Rodzina a zachowanie antyspołeczne / Mieczysław Radochoński, Lidia Perenc, Anna Radochońska.
Zawiera: Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych: rola czynników genetycznych, struktura rodziny, charakterystyczne cechy matki i dzieci, relacje w rodzinie, osadzenie rodzica w zakładzie karnym.
Zawiera: Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne.
Zawiera: Część IV. Terapia rodzin i terapeutyczna rola rodziny.
Zawiera: Rozdział 1. Współczesne nurty w terapii rodzin / Tadeusz Pietras.
Zawiera: Historia i zasady terapii rodzin. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin.
Zawiera: Rozdział 2. Pozytywna psychologia rodziny - w teorii i praktyce / Bogusława Lachowska.
Zawiera: Obszary psychologii rodziny. Obszary psychologii pozytywnej: najważniejsze koncepcje i pojęcia psychologii pozytywnej, siły i cnoty charakteru. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny: koncepcja sił rodziny, pozytywna interwencja w rodzinę - interwencje skoncentrowane na siłach rodziny, prężność rodziny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: Media i edukacja we współczesnym społeczeństwie ; Media wyznacznikami przemian.
Zawiera: Alfabetyzacja w nowym tysiącleciu / Rune Pettersson. Edukacyjne wyzwania społeczeństwa informacyjnego / Józef Bednarek. Media dla demokracji czy demokracja w mediach / Mikołaj Ł. Lipowski. Nowoczesna edukacja a kształt globalnego społeczeństwa informacyjnego / Jolanta Zielińska. Przemiany komunikacyjne a edukacja / Bogdan Brycki. Komputer i wolność / Grażyna Penkowska. Etyka w mediach / Mirosława Wawrzak-Chodaczek.
Zawiera: Rola mediów w wychowaniu i socjalizacji.
Zawiera: Rola mass mediów w kształtowaniu przez dziecko obrazu świata / Jadwiga Izdebska.
Zawiera: Wpływ gier i programów komputerowych na dzieci/ Marek Sokołowski. Wpływ mediów na kształtowanie wizerunku i stosunku do ciała u dorastającej młodzieży / Jadwiga Kwiek. Korzystanie z mediów masowych przez gimnazjalistów / Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Teresa Sławińska. Japońska manga i jej skutki pedagogiczne / Małgorzata Więczkowska. Jakim odbiorcą treści telewizyjnych jest młodzież / Maria Krzyśko. Funkcje reklamy w społeczeństwie / Jolanta Urbańska. Fan i idol w Bravo - o pewnych wzorcach zachowań / Wojciech Kajtoch.
Zawiera: Media w edukacji kulturalnej.
Zawiera: Kulturotwórcze i edukacyjne funkcje mass mediów / Janusz Gajda. Media a aktywne uczestnictwo młodzieży w kulturze muzycznej / Agnieszka Iwanicka. Media a edukacja kulturalna dzieci i młodzieży / Aleksandra Jankowska. Środki masowej komunikacji a emancypacja kobiet / Barbara Kijewska.
Zawiera: Media a edukacja zdrowotna.
Zawiera: Media a opieka paliatywna/ Iwona Oskędra, Wojciech Klapa. Rola radia lokalnego w edukacji zdrowotnej/ Anita Orzeł, Iwona Okrędra, Wojciech Klapa. Wpływ telewizji na kształtowanie postaw zdrowotnych młodzieży/ Wojciech Klapa, Anita Orzeł. Propagowanie zachowań prozdrowotnych w prasie poznańskiej/ Leszek Rębała, Ewa Skrbeńska.
Zawiera: Media w nowoczesnym kształceniu ; Media w edukacji szkolnej.
Zawiera: Szkoła w erze cyfrowej, czyli poza lekcję, książkę i kredę / Tomasz Goban-Klas. Status i trendy mediów edukacyjnych w szkołach amerykańskich / Michael Molenda. Edukacja i media w zreformowanej szkole / Eugeniusz Kameduła. Przegląd inicjatyw badawczych włączonych w program ewaluacji systematycznej / Francis Dwyer. Wpływ wzrokowej i słuchowej prezentacji tekstu na uczenie się/ Sema Karakelle. Walory komputerowego wspomagania procesu kształcenia / Maria Kozielska.
Zawiera: Komunikacja interakcyjna człowieka z komputerem w procesie kształcenia / Stanisław Juszczyk. Komputer w edukacji dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Żanetta Kaczmarek. Wpływ nowych technologii na zmianę stylu nauczania matematyki / Krystyna Dałek. Zastosowanie internetu w edukacji szkolnej/ Rafał M. Socha. Komputerowy zbiór doświadczeń chemicznych w kształceniu przyrodniczym / Andrzej Burewicz, Piotr Jagodziński. Chemia z elementami ekologii. Podręcznik multimedialny do gimnazjum / Hanna Gulińska. Komputer sojusznikiem nauczyciela w edukacji plastycznej dziecka / Katarzyna Paliwoda. Media w szkolnym wychowaniu fizycznym / Andrzej Nowak, Regina Posmyk.
Zawiera: Media narzędziami pracy nauczyciela.
Zawiera: Czy pedagogika i edukacja powinny uwzględniać prawo Moore'w rozwoju mediów / Teksty i obrazy. Tworzenie znaczeń podczas nauki przetwarzania obrazu cyfrowego / Karl-Heinz Himmelmann, Antoni Zając. Prezentacja multimedialna w edukacji / Dariusz Grygrowski. Internetowe bazy wiedzy w aspekcie systemów autorskich / Danuta Morańska. Internetowe programy do nauczania chemii / Andrzej Burewicz, Małgorzata Miranowicz. Edukacyjne zastosowanie DHTML, wspomagające proces nauczania / Zdzisław Polkowski. Elektroniczny podręcznik informatyki medycznej dla studentów działających w trybie on-line / Rafał Koczorowski, Robert Rudowski. Wideo jako czynnik korygujący samoocenę nauczycieli wychowania fizycznego / Regina Posmyk, Andrzej Nowak.
Zawiera: Media w edukacji zdalnej.
Zawiera: Telewizja publiczna w edukacji zdalnej / Ewa Chrabąszcz-Smoczyńska. Nauczanie projektowania kształcenia przez internet: współpraca i interakcja / Robert Muffoletto, Anna Wach. Project E-Study Europe jako przykład praktycznej realizacji edukacji przez media / Tomasz Turek, Janusz Sobczyk. Multimedia w zdalnym przekazie edukacyjnym / Paweł Topol. Multimedialne systemy edukacji zdalnej / Rafał Michałowski. Uwarunkowania i propozycje kształcenia na odległość / Anna Pilichowska.
Zawiera: Media w samokształceniu.
Zawiera: Samokształcenie a technologia informacyjna / Kazimierz Wenta. Interakcje dzieci z multimediami a uczenie się języka obcego / Stanisław Dylak, Danuta Kaczmarska.
Zawiera: Łatwość, szybkość i dostęp postawy i doświadczenia odnośnie do słowników komputerowych / Włodzimierz Sobkowiak. Wybrane psychologiczne aspekty użytkowania aplikacji komputerowych / Henryk Noga. Problemy badań użytkowników hipermedialnych systemów informacyjnych / Stanisław Skórka. Wykorzystanie techniki audiowizualnej do samokontroli i samooceny / Beata Zych.
Zawiera: Media w kształceniu specjalnym.
Zawiera: Rola mediów w procesie kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo / Zenon Gajdzica. Opinie logopedów na temat wykorzystania komputera w terapii / Joanna Gruba. Algorytm programu komputerowego wspomagającego uczenie się rachunku macierzowego przez niewidomych / Ewa Marzec.
Zawiera: Kryteria i metody oceny mediów.
Zawiera: Kryteria oceny edukacyjnych programów komputerowych do nauki czytania / Barbara Majkut-Czarnota. Płaszczyzny znaczeniowe programu telewizyjnego i ich percepcja / Marian Michałowski. Media w układzie modułowym i ich kontekst pedagogiczny / Stanisław Klimaszewski. Rola interfejsu użytkownika w komunikacji interakcyjnej ucznia z komputerem / Piotr Gruba. Wielkość czcionki hipertekstu a zapamiętywanie treści / Marek Hellada, Piotr Karaś, Andrzej Łukasik.
Zawiera: Edukacja czytelnicza i medialna w reformowanej szkole.
Zawiera: Jak realizować edukację czytelniczą i medialną / Anna Iwicka-Okońska, Bogusława Walentyna. Kino końca wieku - pytania do edukacji medialnej / Mariusz Kąkolewicz. Specjalistyczna klasa dziennikarsko-medioznawcza w szkole średniej / Małgorzata Lisowska-Magdziarz. Propozycja celów i treści nauczania informatyki dla potrzeb edukacji medialnej / Marek Gawrysiak. Autoskopia w środowisku akademickim jako narzędzie edukacji medialnej / Monika Kostka. Edukacja czytelnicza i medialna w szkole i przedszkolu / Barbara Lekarczyk-Cisek. Przygotowanie uczniów do korzystania z Internetu w średniej szkole ogólnokształcącej / Dobrosław Bilski. Przygotowanie szkół do realizacji edukacji czytelniczej i medialnej / Ryszard Pęczkowski, Marta Wrońska. Realizacja edukacji czytelniczej i medialnej w I roku reformy / Anna Krawczuk.
Zawiera: Kompetencje i kształcenie medialne nauczycieli.
Zawiera: Formy kształcenia nauczycieli edukacji czytelniczej i medialnej/ Hanna Batorowska. System kształcenia nauczycieli technologii informacyjnej i edukacji medialnej/ Bronisław Siemieniecki. Media a kompetencje edukacyjne nauczycieli języka polskiego/ Elżbieta Perzycka. Czynniki determinujące funkcjonowanie nauczyciela w skomputeryzowanej szkole / Andrzej Marek Zemła. Kultura informatyczna nauczycieli szkół podstawowych/ Arkadiusz Wąsiński. Technologie informacyjne w edukacji nauczycieli/ Irena Pulak.
Książka
W koszyku
Zawiera: ROZWÓJ FIZYCZNY I PSYCHICZNY DZIECKA: Rytm rozwoju (Etapy rozwoju psychicznego, Przebieg rozwoju psychicznego), Norma rozwojowa (Etapy rozwoju fizycznego, Akceleracja rozwoju i trend sekularny, Ocena rozwoju fizycznego), Dojrzewanie (Zmiany fizyczne i zmiany psychiczne, Rozwój uczuciowy i dojrzewanie społeczne, Wzrost krytycyzmu), Powody niepokoju rodziców (Dziecięce porażenie mózgowe, Jąkanie się, Tiki nerwowe, Dziecięca agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa, Zmęczenie, Zaburzenia widzenia, Zaburzenia słuchu).
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA DZIECI W KOLEJNYCH LATACH ŻYCIA (Rok piewszy, Rok drugi, Rok trzeci, Rok czwarty, Rok piąty, Rok szósty, Rok siódmy, Rok ósmy, Rok dziewiąty, Rok dziesiąty, Rok jedenasty, Rok dwunasty, Rok trzynasty, Rok czternasty, Rok piętnasty, Rok szesnasty, Rok siedemnsty).
Zawiera: PIERWSZY ROK ŻYCIA (Problemy rodziców niemowląt (Rozpieszczanie niemowlęcia, Płacz, Kłopoty ze snem, Miejsce do spania, Ssanie smoczka, Ssanie palca, Karmienie piersią, Brak apetytu niemowlęcia, Rozmowy z niemowlęciem, Zabawy rozwijające z maluchem, Umiejętności niemowlęcia), Pomoc przy małym dziecku (Opieka nad dzieckiem czy powrót do pracy?, Urlop wychowawczy, Powrót do pracy, Opiekunka, Żłobek, Dziadkowie w roli opiekunów).
Zawiera: DRUGI ROK ŻYCIA: Możliwości dwulatka, Rozwój mowy dwulatka, Odchodzenie od mamy, Złość, Rola taty w wychowaniu, Zabawki dla dwulatka (przytulanki, zabawka bezpieczna dla dziecka), Odkrywanie płci, Trening czystości (nauka kontrolowania potrzeb własnego ciała, cierpliwość rodziców, początek nauki czystości, pochwały i pozytywne nastawienie), Zaburzenia snu).
Zawiera: PRZEDSZKOLAK: Wysłanie dziecka do przedszkola, Przedszkole czy dom?, Rozwój psychoruchowy przedszkolaka (rozwój fizyczny, słownik przedszkolaka, rozwój społeczny, zainteresowanie własnym wyglądem), Zalety przedszkolaka, Wybór przedszkola, Niechęć do przedszkola, Rodzaje przedszkoli.
Zawiera: DZIECKO W SZKOLE: Obowiązek szkolny, Dojrzałość szkolna (dojrzałość fizyczna, dojrzałość manualno-motoryczna, dojrzałość emocjonalno-społeczna, dojrzałość intelektualna), Rodzaje szkół (Zbieranie informacji o szkołach, Opłaty za naukę, Warunki nauczania, Zainteresowania przyszłego ucznia), Szkoła po reformie, Szkoły integracyjne, Nauczanie zindywidualizowane, Uczeń nadmiernie nieśmiały, Uczeń nadpobudliwy, Uczeń niezdyscyplinowany, Dziecko dojrzałe społecznie, Uczeń zapominalski (uboczny skutek nadopiekuńczości, przyczyny zapominania), Prymus klasowy (spełnienie marzeń rodziców, rodzicielskie wymagania, prymus w klasie, zmiana szkoły, narcystyczne zadowolenie rodziców i dziecięca depresja), Rywalizacja o miejsce w klasowym rankingu ocen (pierwszoklasiści, sposoby oceniania a rywalizacja, rywalizacja i "dzieci bez sukcesów", dzieci słabe, dzieci wybitnie zdolne). Kłopoty z mówieniem (mowa dziecka rocznego, mowa dziecka dwuletniego, mowa dziecka trzyletniego, mowa dziecka czteroletniego, mowa dziecka pięcioletniego), Dysleksja, dysgrafia, dysortografia (dzieci ryzyka dysleksji, rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się, diagnoza, badania i postawiona diagnoza a rodzaj zaburzeń), Uczeń leworęczny, Pomoc w nauce, Dziecko zdolne, ale leniwe, Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (portret dziecka bez osiągnięć, przyczyny syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, obserwowanie dziecka), Uczeń spóźnialski, Wywiadówka, Uwagi w dzienniczku, Konflikt z nauczycielem (wsparcie dla dziecka, przyczyny konfliktu z nauczycielem, Zachęcanie dziecka do zmian, Trudna sztuka negocjacji z nauczycielem, W obronie dziecka), Wagary (Lęk, Brak przyjaciół, Brak zrozumienia u nauczycieli, Trudności niezależne od ucznia, Wzorowanie się na kolegach, Zmiana szkoły, Nuda, Namowy kolegów), Poprawka (zmiana planów wakacyjnych, odpoczynek, korepetycje a sukces, wiara w sukces), Powtarzanie klasy (rozmowy z nauczycielami, podtrzymywanie drugoroczniaka na duchu, pomoc specjalistów), Usunięcie ze szkoły, Dziecko opóźnione, Dziecko bardzo zdolne, Nauczanie indywidualne, Młodociane ciężarne i młodociane matki (prawa ciężarnych uczennic, nowe programy edukacyjne dla bardzo młodych matek, wsparcie dla młodych matek), Stres (objawy stresu, dobry stres, tłumione emocje i błędne koło, pomoc rodziców, wysiłek fizyczny), Lęk przed klasówką i egzaminem (odpoczynek, najlepsze godziny na naukę, nauka a cisza, pozytywne myślenie, atmosfera w domu, dieta, doświadczenie rodziców, próba generalna egzaminu, przygotowania a termin egzaminu, magiczne przedmioty, tuż przed egzaminem), Uczeń przemęczony (bóle głowy, bóle brzucha, apatia i zmęczenie, dzieci wrażliwe, dzieci niewyspane), Niechęć do szkoły, Nerwica szkolna (środowisko szkolne, dom rodzinny, jak pomóc dziecku znerwicowanemu), Przemoc w szkole (portret ofiary, portret prześladowcy, jak zaradzić przemocy), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Zawiera: U PROGU DOROSŁEGO ŻYCIA: Wybór szkoły (szkoła publiczna państwowa, szkoła społeczna, szkoła prywatna, "Wyścig szczurów", Najlepsze uczelnie, Nowe kierunki studiów, Nowe zawody, Jak i gdzie szukać pracy? (absolwent daje ogłoszenie, poszukiwanie pracy, miejsce zamieszkania, wykształcenie, doświadczenie, oferty pracy, internet, prasa, agencje pośrednictwa pracy, organizacje studenckie, organizacje społeczne, list motywacyjne i curriculum vitae, list motywacyjny, curriculum vitae, zdjęcie, rozmowa kwalifikacyjna, bezrobocie absolwentów).
Zawiera: POZA DOMEM I SZKOŁĄ: Zainteresowania (chwilowe "pasje", prawdziwe zainteresowania, zainteresowania a wiek dziecka, zmienność zainteresowań), Nauczanie maluchów języka obcego (Metoda Helen Doron, Nauka języka w kontekście sytuacyjnym oraz TPR), Zajęcia dodatkowe (zajęcia sportowe, zajęcia komputerowe, muzyka, języki obce, plastyka, malarstwo, ceramika, harcerstwo), Sport (znaczenie sportu dla dzieci, wybór dyscypliny sportowej, sport i dziecko chore, sport wyczynowy), Obóz, kolonia, wycieczka (przygotowanie do rozłąki, wybór oferty wyjazdu, ekwipunek wyjeżdżającego dziecka, zalety wyjazdów zorganizowanych), Wakacje pod namiotem (skrajne emocje, szczera rozmowa, niepokoje, wątpliwości i obawy rodziców, pytania rodziców, podjęcie decyzji, zaufanie), Samodzielne wyjazdy na weekend, Nieodpowiednie towarzystwo (młodzież sięgająca po papierosy i alkohol, młodzież sięgająca po narkotyki, młodzież zrzeszona w sektach, młodzież nielegalnie zarabiajaca na swoje potrzeby, młodzież nie ucząca się i niepracująca), Dyskoteki, koncerty rokowe i inne imprezy młodzieżowe (koncert, głośna muzyka, muzyczny idol, dyskoteka, impreza prywatna), Znajomi z Internetu, Telefon komórkowy (zalety telefonu komórkowego, telefon komórkowy a zdrowie).
Zawiera: RELACJE W RODZINIE: Rodzice i dzieci (pomiędzy rodzicami, matka - dziecko, ojciec - dziecko), Style wychowania (rodzic nadopiekuńczy, rodzic niedojrzały emocjonalnie, rodzic perfekcjonalista, rodzic uszczęśliwiający, rodzic autokrata, rodzic podporządkowany, rodzic chłodny uczuciowo, rodzic nieobliczalny), Wystarczająco dobry rodzic, Autorytet - co to jest i jak go budować, Konflikty miedzy mamą a tatą, Sytuacja rodzinna po rozwodzie (matka po rozwodzie, ojciec po rozwodzie), Rodzeństwo (dobre i złe strony rywalizacji, problemy ze sprawiedliwością), Jedynak, Bliźnięta (rodzaje bliźniąt, co to znaczy być bliźniakiem, rodzice bliźniąt, presja zgodności), Kolejność urodzeń (dziecko najstarsze, dziecko najmłodsze, dziecko średnie, rola płci).
Zawiera: RÓŻNE MODELE RODZINY: Rola dziadków w wychowaniu, Problemy samotnej matki i jej dziecka (odczucia kobiety, wdowa, samotna z wyboru, rozwiedziona, odczucia dziecka, jak pomóc sobie samej, jak pomóc dziecku), Problemy rodziny adopcyjnej (dziecko do adopcji, problemy po adopcji, zasada jawności), Rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka (rodzina biologiczna a rodzina zastępcza, rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka.
Zawiera: PROBLEMY W RODZINIE: Choroby mamy lub taty (Wpływ ciężkiej choroby rodzica na dziecko, Niedobory w sferze emocjonalnej), Alkoholizm w rodzinie (Sytuacja bliskich alkoholika, Współuzależnienie, Reakcje dzieci alkoholików, Skutki krzywdzenia najmłodszych w rodzinach alkoholowych, Postępowanie współmałżonka alkoholika), Oblicza przemocy w rodzinie, Bezrobocie, Zapracowani rodzice, Ucieczki z domu, Pomoc rodzicom, którym zamordowano dziecko.
Zawiera: PROBLEMY Z DZIEĆMI: Problemy z apetytem (Niejadek, Dziecko z nadmiernym apetytem), Konflikty między dziećmi, Nieposłuszeństwo (Trudna nauka posłuszeństwa, Napady złości), Arogancja, Wandalizm i dewastacja mienia, Krytykowanie rodziców, Wdrażanie do obowiązków domowych, Utrzymywanie porządku (Porządki mnie i bardziej ważne, Własne "królestwo" dziecka, Ustalenie zasad, Trudna nauka porządku), Konflikt pokoleń, Bunt i młodzieńczy gniew, Pokolenie X cz @?, Roszczenia finansowe (Kieszonkowe, Praca nastolatka, Uczestnictwo nastolatka w planowaniu rodzinnych wydatków, Urodziny i gwiazdka, Rozmowy nie tylko o pieniądzach), Pieniądze jako nagroda (Stanowisko przeciwników, Stanowisko zwolenników), Modne stroje, makijaż, kolczyki, tatuaże, Późne powroty do domu, Rola grupy rówieśniczej (Okres przedszkolny i wczesnoszkolny, Wiek dojrzewania, Tworzenie grup koedukacyjnych).
Zawiera: DYSCYPLINA: Stawianie wymagań, Propozycje, prośby, polecenia, Reakcje rodzica na nieposłuszeństwo, Kary i nagrody w wychowaniu, Rodzaje kar, Czy karanie jest skuteczne?, Czy wolno bić?, Doświadczanie przez dziecko konsekwencji własnych czynów, "Miękka" przemoc w wychowaniu, Nakłanianie i manipulacja, Umowy i negocjacje, Dyscyplina pełna miłości.
Zawiera: PRAKTYCZNA ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW: Potrzeby i prawa rodziców, Błędy wychowawcze, Okazywanie dziecku miłości, Poznawanie własnego dziecka, Rozmowa z dzieckiem (Słuchanie, Słuchanie odzwierciedlające, Pułapka uzasadnień), Zachęcanie do współpracy, Pochwała (Zła pochwała, Dobra pochwała), Krytyka, Uczenie samodzielności, Poczucie własnej wartości (Atrakcyjność fizyczna, Inteligencja i zdolności, Sytuacja materialna), Dziecko nadmiernie wrażliwe, Dziecko zbyt grzeczne.
Zawiera: PSYCHIKA: Zabawa (Zabawa w różnym wieku, Zabawa tematyczna, Obecność innych dzieci i rywalizacja, Czynności "na niby", Wybieranie nowej zabawki), Fantazjowanie, Lęk (Lęk czy strach?, Kalendarz lęków, Etapy przeżywania lęku, Postawa rodziców), "Złe" nawyki (ssanie palca, ssanie kciuka z dodatkowym przedmiotem, Obgryzanie paznokci, Dłubanie w nosie, Kiwanie się, Mruganie oczami, Kręcenie włosami na palcu, Dotykanie narządów płciowych, Zjadanie mydła i papieu, lizanie ściany), Kłamstwo. Gdy dziecko kradnie, Kompulsje i fobie, Agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa (Nadpobudliwość psychoruchowa a wiek dziecka, Przyczyny nadpobudliwości, Leczenie farmakologiczne), Nerwica i zaburzenia emocjonalne (Objawy nerwicowe, Najczęściej spotykane zespoły nerwicowe), Pomoc psychologa, Frustracja (Subiektywna wielkość frustracji, Dwie nieprawidłowe postawy rodzicielskie), Śmierć bliskiej osoby, Anoreksja i bulimia (Anoreksja, Portret anorektyczki, Symptomy anoreksji, Powikłania medyczne, Bulimia, Portret bulimika, Symptomy bulimii, Powikłania medyczne), Psychika dziecka chorego na alergię i astmę.
Zawiera: DZIECIĘCA SEKSUALNOŚĆ: Od ciekawości do seksualności, Uświadamianie, Kłopotliwe pytania, Miłość romantyczna do rodzica przeciwnej płci, Pierwsze miłości, Masturbacja wczesnodziecięca, Problemy okresu dojrzewania, Inicjacja seksualna (Najważniejsze sygnały dojrzałości płciowej, Odmienne oczekiwania dziewcząt i chłopców, Lęk a rozpoczęcie życia seksualnego, Rozmowy o antykoncepcji), Zaburzenia tożsamości płciowej i skłonności homoseksualne.
Zawiera: DZIECKO A KULTURA: Młody odbiorca kultury, Oddziaływanie mediów (telewizja, Programy dla dzieci, Reklama, Reklama a promocja, Reklama społeczna), Prasa dla dzieci i młodzieży (Prasa dla najmłodszych, Prasa dla uczniów szkół podstawowych, Prasa dla młodzieży, Prasa tworzona przez młodych, Prasa katolicka), Książki (Zachęcanie małego dziecka do obcowania z książką, Zalety głośnego czytania, Biblioteczka małego ucznia), Film i teatr, Wystawy i muzea, Własna twórczość dzieci (Sztuki plastyczne, Muzyka, Twórczość literacka).
Zawiera: DZIECKO CHORE I DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE: Prawa małego pacjenta (Prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej, Opieka profilaktyczna, Testy przesiewowe, Szczepienia ochronne, Prawo do leczenia szpitalnego, Prawo do hospitalizowania dziecka, Prawa rodziców hospitalizowanego dziecka, Naruszenie praw dziecka, Karta Praw Pacjenta), Lekarz rodzinny (Wybór lekarza rodzinnego, Obowiązki i kompetencje lekarza rodzinnego, Wizyta domowa, Świadczenia lekarskie w nocy i w święta), Lekarz specjalista (Wybór lekarza specjalisty, Rodzaje skierowań do specjalisty, Leczenie bez skierowania, Obowiązki i kompetencje lekarza specjalisty), Specjaliści w dziedzinie rozwoju psychiki dziecięcej (Psycholog, Pedagog, Logopeda), Dziecko w szpitalu (Strach, ból, stres, Prawa dziecka w szpitalu, Matka z dzieckiem w szpitalu), Ból, Śmierć dziecka, Dziecko niepełnosprawne umysłowo (Autyzm, Problemy rodziny, Terapia, Zespół Downa, Dziecko z Zespołem Downa, Rodzice dziecka z Zespołem Downa), Dziecko z uszkodzeniem słuchu i niesłyszące (Rodzaje uszkodzeń słuchu, Przyczyny uszkodzeń słuchu, Postępowanie rodziców, Aparat słuchowy, Język migowy, Dziecko niedowidzące i niewidome (Ocena widzenia u małego dziecka, Choroby oczu wcześniaków, Nowotwoty oczu u dzieci, Cele rodziców i wychowawców, Pokonywanie stereotypów, Aktywność ruchowa i poznawcza), Dziecko przewlekle chore (Reakcje rodziców, Reakcje dzieci, Przygotowanie dziecka do pobytu w szpitalu), Astma i alergia (Alergia, Czynniki dziedziczne, Czynniki środowiskowe, Objawy alergii, Infekcje wirusowe, Marsz alergiczny, Astma, Obturacyjne zapalenie oskrzeli, Leczenie astmy), AIDS (Zakażenia HIV u dzieci, AIDS w rodzinie).
Zawiera: UZALEŻNIENIA: Papierosy, Alkohol, Narkotyki (Rodzaje narkotyków, Opiaty, Środki psychostymulujące, Substancje halucynogenne, Leki nasenne i uspokajające, Środki wziewne, Etapy wchodzenia w nałóg, Leczenie, Postępowanie rodziców), Telewizja, Komputer (Gry komputerowe, Internet).
Zawiera: ZAGROŻENIA Z ZEWNĄTRZ: Środowiska patogenne (Przemoc, Dziecko wobec przemocy, Prawdy i mity na temat przemocy w rodzinie, Pomoc ofiarom przemocy, Subkultury młodzieżowe, Sekty, Pornografia a psychika dziecięca, Nadużycia seksualne - wpływ na psychikę dziecka.
Zawiera: RODZINA A PRAWO: Prawo rodzinne (Pochodzenie dzicka, Domniemanie ojcostwa, Zaprzeczenie ojcostwa, Uznanie dziecka, Sądowe ustalenie ojcostwa, Imię i nazwisko dziecka, Rejestracja noworodka, Władza rodzicielska (Obowiązki i prawa rodziców, Rodzice - przedstawiciele ustawowi, Majątek dziecka, Władza rodzicielska ograniczona), Przysposobienie (Rodzaje adopcji, Formalności, Adopcja zagraniczna), Alimenty (Alimenty od krewnych, Rodzice dzieciom, Dzieci rodzicom, Powinowaci, Małżonkowie), Opieka (Opieka nad małoletnim, Obowiązki opiekuna, Ustanie opieki, Opieka nad całkowicie ubezwłasnowolnionym), Wspólność majątkowa (Majątek wspólny, Majątek odrębny, Zarząd majątkiem wspólnym, Umowy majątkowe małżonków, Ustanie wspólności majątkowej, Podział majątku, Odpowiedzialność za długi), Rozwód (Rozkład pożycia małżeńskiego, Orzekanie z wina lub bez winy, Pozew, W sądzie, Wyrok), Separacja, Samotny rodzic (Podatki, Zasiłki i pomoc społeczna), Konkubinat (Dzieci w konkubinacie, Majątek konkubentów, W procesie karnym), Prawo cywilne (Spadek, Dziedziczenie ustawowe, Dziedziczenie testamentowe, Treść testamentu, Przyjęcie i odrzucenie spadku), Prawo pracy (Urlop macierzyński, Urlop wychowawczy, Pracownik i pracodawca - prawa i obowiązki, Zasiłek wychowawczy), Praca dzieci (Zatrudnianie młodocianych, Ochrona młodocianych pracownika, Urlop wychowawczy).
Zawiera: KONFLIKTY Z PRAWEM: Zabójstwo, Bójka i pobicie, Dzieciobójstwo, Porzucenie lub uprowadzenie dziecka, Wykorzystanie seksualne nieletnich, Kazirodztwo, Szerzenie pornografii, Przemoc w rodzinie, Rozpijanie małoletniego, Przestępstwa komputerowe (Przestępstwa komputerowe przeciwko ochronie informacji, Przestępstwa komputerowe przeciwko mieniu, Przestępstwa komputerowe przeciwko Rzeczpospolitej Polskiej i bezpieczeństwu powszechnemu, Kradzież, Paserstwo, Przestępstwa narkotykowe (Posiadanie narkotyków, Częstowanie narkotykami i namawianie do ich użycia, Handel narkotykami, Uprawa maku i konopi), Zgwałcenie, Bigamia.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej